خرید ضایعات روی

فلز روی از جمله فلزاتی است که در طول سال به میزان زیادی تولید می‌شود. به همین دلیل قیمت خرید ضایعات روی به نسبت پایین است. بازیافت ضایعات فلز روی کاربرد بسیار گسترده‌ای در زمینه‌ی حفاظت از فولاد در برابر آسیب دیدگی و خوردگی دارد‌. مرکز ضایعات اسقاط کالا به عنوان یکی از فعالترین ها در زمینه خرید ضایعات روی در تهران به حساب می‌آید.

 

از جمله مواردی که در طول روز به میزان زیادی توسط مردم تولید می‌شود، ضایعات مختلف هستند که با بازیافت آن‌ها می‌توان در زمینه‌های مختلفی آن‌ها را بکار برد؛ ضایعات تولیدی توسط مردم، می‌توانند از مواد و کالاهای مختلفی به وجود بیایند‌.

از جمله بیشترین ضایعات تولید شده در طول سال، ضایعات فلزی گوناگون هستند. در این مقاله به بررسی اطلاعات مختلف درباره‌ی خرید ضایعات روی می‌پردازیم.

مفاهیمی که باید درباره‌ خرید ضایعات روی بدانیم

فلز روی از جمله فلزاتی است که در طول سال به مقدار زیادی تولید می‌شود و به همین دلیل، خرید ضایعات روی با قیمت مناسب توسط خریداران انجام می‌شود. فلز روی به عنوان یک فلز فدا شونده، کاربرد بسیاری در پوشانندگی و حفاظت از فولاد دارند. به همین دلیل یک خریدار ضایعات روی، از بازیافت این فلز برای تولید لایه‌های حفاظتی فولاد استفاده می‌کند‌.

مزایای خرید و فروش ضایعات روی

به عنوان یک پروفیل به صرفه برای تولید لایه‌ی محافظتی فلزات دیگر، سود بسیاری را برای خریداران این ضایعات به ارمغان می‌آورد. باید به این نکته اشاره شود که به دلیل استفاده‌ی زیاد از فلز روی به عنوان لایه‌ی حفاظتی فلزات دیگر، بخش عظیمی از تولیدات و ضایعات این فلز بدون استفاده باقی مانده و هدر خواهد رفت.

بطور کلی درصد زیادی از فلز روی تولید و ضایعات بازیافت شده‌ی این فلز، در جهت تولید صفحات فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود. این صفحات تولید شده به شکل گسترده‌ای در جهت تولید خودروهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به این مفاهیم، می‌توان گفت که قیمت خرید ضایعات روی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته و می‌تواند متغیر باشد. در ادامه به بررسی عوامل دیگر درباره‌ی خرید ضایعات این نوع فلز می‌پردازیم‌.

عوامل موثر بر قیمت خرید و فروش ضایعات روی

قیمت خرید ضایعات روی که به میزان زیادی در جهت تولید لایه‌های حفاظتی فلزاتی چون فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته و می‌تواند کم یا زیاد باشد.

با توجه به تولیدات زیاد این فلز در طول سال، می‌توان گفت که بخش زیادی از این فلز ممکن است با قیمت کمتری نسبت به سایر فلزات تولیدی به فروش برسد و در نتیجه قیمت پایین فروش منابع اولیه‌ی این فلز، تاثیر بسیاری در قیمت خرید و فروش منابع ثانویه داشته و به بیان دیگر، خرید ضایعات روی تحت تاثیر این عوامل ممکن است با قیمتی پایین تر از حد انتظاران فروشندگان صورت گیرد‌.

بهترین خریدار ضایعات روی تهران

بسیاری از کارشناسان معتقدند که خرید ضایعات روی در طول ادوار مختلف، با نوسانات بسیاری همراه است و ممکن است کم یا زیاد شود. از جمله عواملی که در ماه‌های اخیر بر روی قیمت خرید و فروش بسیاری از ضایعات فلزی تاثیر گذاشته است، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان است.

فی الواقع نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای خرید این نوع ضایعات فلزی در نظر گرفت و با توجه به عوامل مختلفی چون میزان عرضه و تقاضا برای ضایعات روی، بازار تولید خودروها و همچنین نوسانات ارز، می‌توان گفت که هزینه‌ی خرید و فروش ضایعات متغیر است.

بطور کلی مرکز خرید ضایعات فلزی ، نمی‌توانند تاثیر چندانی در قیمت خرید انواع ضایعات بگذارند. همچنین باید اضافه کرد که معاملات ضایعات روی و خرید و فروش این نوع ضایعات توسط ارگان‌های مختلف خرده فروشی و یا انبارها و شرکت‌های بزرگ، می‌تواند با تعرفه‌های قیمتی گوناگونی صورت گیرد.

انواع ضایعات روی

با توجه به روش‌های مختلفی که برای بازیافت ضایعات فلز روی وجود دارد، می‌توان انواع مختلفی از ضایعات را برای آن در نظر گرفت. ضایعات فلز روی را می‌توان از طریق بازیافت قراضه‌های ریخته‌گری تحت فشار به دست آورده و یا از طریق بازیافت زائده‌های برشکاری و همچنین بازیافت قطعات فولادی مورد استفاده در تولید خودروها، به این نوع از ضایعات فلزی دست پیدا کرد.

از انواع دیگر ضایعات فلز روی، می‌توان به تختال‌های ریخته‌گری تحت فشار و همچنین کف روی اشاره کرد. همچنین با توجه به بازیافت قراضه‌های فلزات مختلفی چون برنج و برنز که به صورت آلیاژ تولید می‌شوند، می‌توان به ضایعات روی موجود در این نوع از آلیاژ‌های فلزی دست پیدا کرد.

دست‌یابی به بخش عظیمی از ضایعات روی و خرید و فروش این نوع ضایعات، از طریق خرید و فروش ماشین‌های اسقاطی و بازیافت آن‌ها میسر می‌شود؛ چرا که بخش عظیمی از منابع اولیه‌ی فلز روی، در ساخت قطعات فولادی مورد استفاده برای تولید خودروها بکار می‌رود. می‌توان گفت که افراد فعال در حیطه‌ی خرید ضایعات روی و سایر ضایعات فلزی، نسبت به منابع اولیه‌ی خرید و فروش این نوع ضایعات آگاهی دارند و توانایی دست‌یابی آسان به منابع اصلی این نوع ضایعات فلزی را دارا می‌باشند.

علاوه بر آن خریداران و فعالان در حیطه‌ی خرید و فروش ضایعات فلزی، جهت خرید ضایعات روی می‌توانند به بازیافت قراضه‌های مورد استفاده برای تولید شمش‌های فلز روی نیز فکر کنند. بطور کلی منابع گسترده‌ای برای خرید ضایعات روی وجود دارد که فعالان در این حیطه، می‌توانند این منابع را در نظر داشته باشند.

 

روش بازیافت ضایعات روی

برای بازیافت ضایعات فلز روی با توجه به نوع این ضایعات، می‌توان از روش‌های متفاوتی استفاده کرد. خرید ضایعات روی و بازیافت آن، شامل چندین مرحله‌ی متفاوت است؛ اقدام اولیه برای بازیافت این نوع ضایعات، جمع‌آوری و خرید آن توسط اسقاطی‌ها و فعالان در این حیطه می‌باشد.

بعد از جمع‌آوری و آماده سازی این نوع ضایعات، مراحل دیگری از جمله گداز تفریقی و انحلال برای بازیافت ضایعات روی خریداری شده در پیش است. پس از خرید ضایعات روی برای آماده‌سازی این نوع ضایعات در جهت بازیافت، این ضایعات را با توجه به عیار و میزان خالص فلز روی بکار رفته در ساختار آن‌ها طبقه‌بندی کرده و سپس سطوح این ضایعات را تمیز کرده و هر گونه مواد و اشیاء خارجی را از روی سطوح ضایعات پاک می‌کنند؛ این کار باعث می‌شود تا کیفیت ضایعات، به میزان قابل توجهی بالا برود.

سپس نوبت به مرحله‌ی جداسازی فلز روی از آلاینده‌ها می‌رسد. پس از آن با استفاده ازروش سرند کردن و طبقه بندی با هوا، فلز روی را غلیظ‌تر کرده و بازده فرآوری آن را زیاد می‌کنند.

سپس ضایعات روی را در کوره‌هایی با دمای تقریبی 360 درجه‌ی سانتی‌گراد قرار می‌دهند و در نهایت، روی موجود در قراضه‌ها یا همان ضایعات ذوب می‌شود؛ این در حالی است که دیگر فلزات موجود در ضایعات ذوب نخواهند شد و حالت خود را حفظ خواهند کرد‌.

در نهایت روی ذوب شده در کف کوره جمع شده و جداسازی می‌شود. باید اشاره کرد که با ذوب کردن قراضه‌های فولادی و دست‌یابی به روی حاصل از آن، گرد و غباری تولید می‌شود که شامل میزان قابل توجهی روی و اکسید روی است.

سود حاصل از خرید ضایعات روی

همانطور که قبلا اشاره شد، فلز روی از جمله فلزاتی است که به میزان انبوه در طول سال تولید می‌شود. یک شرکت خرید ضایعات روی می‌تواند با فعالیت در این زمینه و خرید و فروش این نوع ضایعات، به فعالیت در زمینه‌های مختلف صنعتی و فناوری بپردازد. با خرید ضایعات روی، می‌توان در بسیاری از زمینه‌های مرتبط با علم پزشکی و علوم مختلف صنعتی فعالیت کرد و از ترکیب این فلز و بازیافت ضایعات آن با فلزات دیگر، آلیاژهایی از فلزات سخت و محکم به وجود آورد‌.

همچنین از ضایعات بازیافت شده‌ی فلز روی، می‌توان برای تولیدات مختلفی از جمله رنگ، لاستیک، انواع مختلفی از مواد شیمیایی، اقدامات گوناگون کشاورزی، تولید تلویزیون و همچنین باتری‌های سلول خورشیدی استفاده کرد. با خرید ضایعات روی، سود قابل توجهی با استفاده از این نوع فلز جهت تولید لایه‌های حفاظتی برای سایر فلزات برای خریداران حاصل خواهد شد.

به بیان دیگر بخش زیادی از سود حاصل از خرید این نوع ضایعات فلزی، با استفاده از آن در فرایند گالوانیزه شدن روی یا به عبارت دیگر استفاده از روی برای ساخت لایه‌ی حفاظتی فلزات دیگر، حاصل خواهد شد. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از بازیافت ضایعات روی، تولید اکسید روی برای ساخت لاستیک است.

تولید آلیاژ‌هایی چون برنج و برنز، کاربرد گسترده در مصارف شیمیایی و همچنین تولید برخی از وسایل الکتریکی از جمله فوایدی است که خرید و بازیافت ضایعات روی برای خریداران به همراه دارد.

بهترین خریدار ضایعات روی در تهران

مراکز مختلفی در سراسر کشور در زمینه‌ی خرید و فروش انواع ضایعات فلزی فعالیت می‌کنند. از جمله این مراکز می‌توان به مجموعه‌ی اسقاط کالا اشاره کرد که به عنوان خریدار ضایعات روی در تهران، انواع مختلف ضایعات این فلز پرکاربرد را با قیمتی مناسب و به صورت کلی خریداری می‌کند.

مجموعه‌ی اسقاط کالا که از به عنوان بهترین خریدار ضایعات روی در تهران محسوب می‌شود، انواع مختلف ضایعات روی رل به صورت یکجا و نقدی از فروشندگان خریداری می‌کند.

مرکز خرید ضایعات روی در تهران

نمایندگی‌های مختلف این مجموعه که در نقاط مختلف تهران فعالیت می‌کنند، به عنوان معتبرترین خریدار ضایعات روی در غرب تهران، خریدار ضایعات روی در شمال تهران، خریدار ضایعات روی در شرق تهران و همچنین خریدار ضایعات روی در جنوب تهران مشغول به فعالیت بوده و با بیش از 10 سال سابقه‌ی کاری در زمینه‌ی خرید و فروش انواع ضایعات فلزی و غیر فلزی، خدمات گسترده‌ای را به فروشندگان ضایعات مختلف ارائه می‌دهند.

همچنین بای اشاره کرد که مجموعه‌ی اسقاط کالا خدمات گسترده‌ای را به عنوان بالاترین خریدار ضایعات روی و سایر آلیاژ‌های این فلز ارائه می‌دهد و فروشندگان برای فروش ضایعات جمع‌آوری شده‌ی خود، می‌توانند روی این مرکز حساب باز کنند و به صورت کلی این ضایعات را خریداری کنند‌.

مجموعه‌ی اسقاط کالا به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید ضایعات فلز روی، خرید ضایعات آلومینیوم ، انواع ضایعات این فلز پرکاربرد که در زمینه‌های مختلف صنعتی، شیمیایی و ساخت آلیاژ‌‌های مختلف فلزی کاربرد دارند را از فروشندگان مشتاق با قیمتی بسیار مناسب خریداری می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)
خریدار ضایعات در غرب تهران
بهترین خریدار روغن هیدرولیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
.